neděle 9. října 2016

Ve skanzenu

Naše víkendy teď většinou patří chalupě a jednou za měsíc skautům. To pak všichni moji muži vyráží na výpravu a já mám den pro sebe. Ideální čas na úklid, že jo ;) Takže jsem si v sobotu pěkně vygruntovala byt a v neděli jsme s raubířema vyrazili do skanzenu. Ani jsem netušila, že jich je tolik. Donedávna jsem znala jen ten v Zubrnicích a v Rožnově ;)
 A my přitom máme jeden skoro za humny, ve Třebízi. Na Cífkově statku nás uvítala moc milá paní průvodkyně a ukázala nám všechny chalupy, sípky i stodoly. A o všem nám pěkně povyprávěla. Klukům se to moc líbilo ;)
 A já krom jiného obdivovala pec v hospodě pana statkáře. Přikládalo se do ní z černé kuchyně, aby se chlapům neprášilo do piva ;)

 I v obchodě jsme se byli podívat. Ale neměli jsme zlatku na útratu, tak jsme si nic nekoupili.

 Chaloupka babky kořenářky čítala celou jednu místnost. A kozí chlívek, abych nezapomněla... Babka kořenářka tu fungovala i jako porodní bába a chůva v jednom. Ale jen pro batolata, větší děti už musely pomáhat na poli.
Tak kdybyste nevěděli, kam o víkendu, vyrazte sem ;) Procházka skanzenem vám zabere něco kolem hodiny a nudit se rozhodně nebudete. Mají otevřeno ještě do konce října.

Žádné komentáře:

Okomentovat